Tvrtka International Data Corporation (IDC) objavila je ovogodišnje podatke o trgovini osobnim računalima na području Hrvatske, Slovenije i Srbije. Pokazalo se da je, gleda li se cjelokupna regija, zabilježen pad od osam posto u prvih devet mjeseci. Prodano je 183.000 osobnih računala na sva tri tržišta. Brojke se razlikuju u pojedinim zemljama. Tako je u Hrvatskoj prodaja porasla za gotovo 5 posto, na 63.577 komada u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Mnogo je porastu pridonio mobilni segment, odnosno laptopi, dok su stolna osobna računala zabilježila osjetan pad u prodaji. Upravo prodaja laptopa povećat će brojke i u četvrtome kvartalu zahvaljujući blagdanskim ponudama. Pritom je HP zadržao vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, a slijede ga tvrtke Acer i Toshiba. U Sloveniji su tijekom prva tri kvartala prodana 43.522 računala, što je zapravo pad od 11 posto u usporedbi s istim razdobljem lani. Zabilježeno je veliko smanjenje prodaje stolnih računala, a pad narudžbi uočen je i u tvrtkama i u kućanstvima...
Tvrtka International Data Corporation (IDC) objavila je ovogodišnje podatke o trgovini osobnim računalima na području Hrvatske, Slovenije i Srbije.
Pokazalo se da je, gleda li se cjelokupna regija, zabilježen pad od osam posto u prvih devet mjeseci. Prodano je 183.000 osobnih računala na sva tri tržišta.
Brojke se razlikuju u pojedinim zemljama. Tako je u Hrvatskoj prodaja porasla za gotovo 5 posto, na 63.577 komada u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Mnogo je porastu pridonio mobilni segment, odnosno laptopi, dok su stolna osobna računala zabilježila osjetan pad u prodaji. Upravo prodaja laptopa povećat će brojke i u četvrtome kvartalu zahvaljujući blagdanskim ponudama. Pritom je HP zadržao vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, a slijede ga tvrtke Acer i Toshiba.
U Sloveniji su tijekom prva tri kvartala prodana 43.522 računala, što je zapravo pad od 11 posto u usporedbi s istim razdobljem lani. Zabilježeno je veliko smanjenje prodaje stolnih računala, a pad narudžbi uočen je i u tvrtkama i u kućanstvima. I ondje je, međutim, zabilježen blagi porast prodaje laptopa, ponajviše zbog atraktivnih ponuda s niskim cijenama te uspješnih kampanja usmjerenih ka kućanstvima. HP je također vodeći isporučitelj, drugo je mjesto zauzeo Lenovo, dok je treći Acer.
U Srbiji je s brojkom od 75.810 komada prodaja smanjena za 15 posto u odnosu na prošlogodišnja prva tri kvartala. Ekonomska je kriza uzrokovala uočljiv pad velikih projekata u vladinu sektoru te slabašnu potražnju i u kućanstvima.
Prodaja laptopa išla je dobro, pa je zabilježen porast isporuka. Razlog su tomu povoljne cijene i zanimljivi paketi. Vodeći je proizvođač i u Srbiji HP, a slijede ga Acer i Toshiba.